A Škoda Yeti Xtreme megalkotásakor a Škoda formatervezői különösen sportos és dinamikus rally-stílusban szabták át nagysikerű kompakt-SUV-modelljüket. A show-modell az összkerékhajtású SUV-modellek erényeit erőteljes hatású külső dizájnelemekkel és a rally autókat idéző felszerelésekkel kombinálja.
Hajtásáról 1.8 literes, 152 LE (112 kW) teljesítményű TSI motor gondoskodik, amely hatfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltóhoz (DSG) csatlakozik. Az erőforrás az 1500 és 4200 percenkénti fordulatszám közötti tartományon 250 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. A Yeti Xtreme álló helyzetből mindössze 9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 192 kilométer/óra. A Yeti Xtreme az Octavia RS különleges fékjeit kapta.
Az utasteret a versenysportot idéző rally-hangulat jellemzi,kifejezetten a rally sportban használatos felszerelésekkel. A vezető és az utasok négy, négypontos biztonsági övvel szerelt, önálló Recaro sportülésben foglalhatnak helyet. A további felszerelések között említhető például a sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel szerelt Super Sport kormánykerék.
A formatervezők válogatott high-tech anyagokat használtak az utastérben: az ajtókárpitok teljes egészében szénszál-erősítésű műanyagból készültek, speciális tartókon homokásó és termosz is rendelkezésre áll, a padlózat pedig alumínium.
A szín- és kárpitcsomag további szénszál-erősítésű műanyag, illetve zöld motívumokkal kiegészített, minőségi sötét Alcantara bevonatú elemeket is tartalmaz. Az alumínium alkatrészek között a pedálok és a különleges küszöblécek is szerepelnek. Teljes egészében új a középkonzol, amely a rally autók alapvető kiegészítőinek, mint például a biztonsági öv vágónak és a tűzoltókészüléknek ad helyet. A műszerfal iPad tartót is kínál, az elsősegély-felszerelés a kesztyűtartóban található.