Tökéletesen beállította a vezetőülést. Biztos kézzel kezeli a különböző váltókat, kapcsolókat és tudja, hogyan reagál az autó az egyes manőverekre. Röviden: ismeri autóját és tudja, hogyan kell vezetni. Mi mást kellene még tudnia?
Ahogy minden autótulajdonos, Ön is bizonyára emlékszik a nagy napra, amikor végre átvehette a slusszkulcsot. De míg ettől a naptól kezdve vannak új emlékei, autója már a gyártósorról legördülve is tele volt finomsággal. Jól átgondolt folyamat során, fokozatosan gazdagodott elődei sok éves tapasztalatával, valamint az újonnan szerzett tervezési és mérnöki tudással. Minden egyetlen vázlattal kezdődött. Lássuk a teljes történetet!
Az egész történet jóval az Ön autójának legyártása előtt kezdődött. Az autó tervezői gondolatban a jövőbe tekintve, a jövő autóját álmodták meg. Látomásuk alapján koncepcióautó készült, amely azonban jóformán soha sem kerül sorozatgyártásra. Megalkotása azt a célt szolgálta, hogy a formatervezésben új területeket fedezzenek fel és hasznosítsák a technológiai vívmányok nyújtotta lehetőségeket. Erőfeszítésük mégsem volt hiábavaló. Hogy miért? Az Ön autójának is javára vált.
A koncepcióautó, amely úgy tetszett Önnek, végül egész másként került gyártásba? Nos, az autóiparban ez teljesen megszokott. Amikor a formatervezők új ötleteket dolgoznak ki, már előre tudják, hogy elképzeléseiken valószínűleg "majd szelídíteniük kell", ha sorozatgyártásra kerülnek. Nem csak attól lesz az autó jól megtervezett, hogy jól néz ki; egyben használhatónak, kényelmesnek, biztonságosnak, gazdaságosnak és környezetbarátnak is kell lennie. A sorozatgyártott autók fejlesztése során mindezekre a tulajdonságokra törekszenek.
1. Meg kell felelni a vásárlók elvárásainak Ha egy autó kinézete túlságosan merész, a sorozatgyártás túlságosan nagy pénzügyi kockázat elé állítja az autógyártót. A formatervet ezért úgy kell kiigazítani, hogy a lehető legszélesebb célközönségnek feleljen meg. De még ha változtatnak is a formaterven, döntő fontosságú az autó érzelmi vonzerejének megőrzése.
2. Meg kell felelniük az iparági szabványoknak Mindegy mennyire jó egy autó, az esetek 80%-ában nem fogják megvenni, ha nem néz ki jól. Ugyanakkor még ha kiváló visszajelzések is érkeznek egy koncepcióautó kinézetével kapcsolatban, a gyártónak akkor is meg kell vizsgálnia, hogy az elképzelés egyáltalán működőképes-e: akár azért, mert az autó teteje túl alacsony, a látótér túlzottan szűk vagy az autó nem elég aerodinamikus. Az ilyen kihívásokra megoldást kell találni, és ez gyakran a formaterv megváltoztatásához vezet.
3. Maradandót kell alkotni Az a formaterv, amelybe az ember beleszeret, nem öregedhet el idővel. Egy új modellnek rendszerint 3-7 évig vonzónak kell lennie - csak ekkor válthatja fel a modell újabb verziója. Ezért nagy erőfeszítést kell tenni az időtlen esztétikum elérésébe az autóhoz fűződő érzelmek fenntartása mellett. E cél eléréséhez akár kompromisszumokat is kell kötni.
4. Megfizethetőnek kell lenni A koncepciótanulmányok esetében az autótípusok előállítási költségeit nem igazán veszik figyelembe. A képzelet megkötések nélkül nyugodtan szárnyalhat. De amikor valódi vásárlóknak szánt autók gyártására kerül sor, a jövedelmi viszonyokat is figyelembe kell venni. A formaterven ezért gyakran változtatnak a gyártási költség - és következésképpen a fogyasztói ár - csökkentése érdekében. Az autó minősége így érintetlen marad, de az autó a lehető legtöbb rajongó számára elérhetővé válik. Ezzel mindenki nyer.
A Škodánál nagyot álmodunk, de soha nem tévesztjük szem elől az embereket, akik számára gyártunk. Íme néhány koncepciótervünk, amelyek meg is valósultak. Klikkeljen, húzza le és tekintse meg Ön is!
A jövőben a Škoda járművek erőteljesek, mégis elegáns autók lesznek. Ezt vetítette előre 2011-ben a MissionL koncepcióautó - és valóra vált. Az elegáns erőteljesség témájára írt legjobb variáció a Škoda Rapid-ban jelenik meg. Ami nem látható a fotón, az az anyagok minősége és az autó minimalista formatervének szépsége, amelyet a MissionL-ben is feltártak.
A VisionD koncepcióautó első lépés volt egy új irányba és a 2011-es évet követően minden Škoda modell formavilágára hatást gyakorolt. Ugyanakkor a Rapid SPACEBACK volt az a modell, melyre a legnagyobb hatást gyakorolta. Felfedezi a hasonlóságot a gondosan kimunkált és élesen meghúzott vonalak között? Annyira dinamikus!
Míg a VisionD és MissionL koncepciók csak játszadoztak a híres cseh kristálykészítés hagyományával, a VisionC koncepcióterve teljes mértékben magába foglalta a kristálydizájnt. 2014-es bevezetésekor kifejezőképességével, dinamizmusával, magabiztosságával és lobbanékonyságával forradalmasította a Škoda formavilágát. Egyszerűen nagyszerű! Škoda Superb.
Mit vár a piac? Egy olyan autót, amely egyszerre robusztus, erős karakterű, tágas és elegáns. Hogyan elégítsük ki mindezen elvárásokat? A Škoda válasza a VisionS tanulmány, amely a VisionC formanyelvét újabb szintre emelte, és amelyből a várva várt SUV megszületett: a Škoda Kodiaq.
Innentől nyugodtan hívja az autóját szerencsésnek - ugyanis tényleg az! Tervek százai közül az Ön modelljét választotta ki a gyártó sorozatgyártásra. Az igazat megvallva azonban ez nem puszta véletlen vagy szerencse volt. Az autóiparban minden döntésnek alapos oka van. A gyártási követelmények, a vásárlók elvárásai és a jogszabályi korlátok miatt nem vezérelhetnek csak érzelmek - kivéve persze, amikor igen!
Evolúciónak hívják. A fajok idővel alkalmazkodnak a környezeti kihívásokhoz. Fokozatosan olyan tulajdonságok alakulnak ki, amelyek révén továbbadhatják génjeiket: kivételes látás a madaraknál, határtalan nyers erő a ragadozóknál, kitűnő hallás a prédánál. Ehhez hasonlóan az autóiparban is megjelenik az evolúció. Autója magában foglalja a múlt tapasztalatait. És egy nap az Ön autója erősíteni fogja a jövőbeli autójának genetikai kódját. Minél hosszabb az öröklődési lánc, annál jobb az autó.
Amikor autója végre meglátta a napvilágot, az alkotócsapat egészen biztosan mondott egy pohárköszöntőt. De egy pohár bor akár ihletforrás is lehet autója esetében. A gondolatok bárhonnan jöhetnek, néha maguk a tervezők sem tudják pontosan, hogy honnan származnak az ötleteik. Bármi adhat ihletet és bármikor ránk találhat a múzsa - a művészet csodálása, vagy hegyi kerékpározás közben, a város utcáit járva, vagy akár a cseh kristályból készült gyönyörű poharakból kortyolgatott italok fogyasztása közben. Nem szórakozásból, természetesen. Úgy tartják, az ihletkeresés igazi kemény munka.