› A formaterv-vázlatok ízelítőt nyújtanak a 2018-as Párizsi Autószalonon bemutatkozó tanulmányautóból
› A videó exkluzív betekintést nyújt abba, hogyan készül a Škoda VISION RS dizájnja
› A sportos kompakt modell a Škoda 117 éves autósport-múltjára épül
Mladá Boleslav, 2018. augusztus 30. - A Škoda VISION RS tanulmánynak a 2018-as Párizsi Autószalonon való bemutatkozásával a Škoda először enged bepillantást a következő kompakt autójába, és egyúttal beharangozza az RS sportmodellek új formavilágát. Az októberi világpremierhez közeledve a cseh autómárka dizájn tervet tesz közzé, melynek célja, hogy ízelítőt nyújtson ebből a dinamikus tanulmányautóból. Ezenfelül videón mutatják be, hogyan készül a Škoda VISION RS formaterve az Oliver Stefani vezető tervező által irányított dizájn részleg asztalain.
Még a nyers vázlatok is arról árulkodnak, hogy a jármű koncepciójának egyik kulcseleme az aerodinamika. Az orr precízen lett megtervezve, a szűkre húzott fényszórók pedig dinamikus megjelenést kölcsönöznek az autónak. A hátsó részen a diffúzor és az optimális légellenállást segítő tetőszpojler kap hangsúlyt.
A Škoda VISION RS 4356 milliméter hosszú és 1810 milliméter széles, amelyhez 1431 milliméteres magasság és 2650 milliméteres tengelytáv társul. A sportos jegyekkel rendelkező autó ízelítőt nyújt a nagy teljesítményű RS modellek új formavilágába és a Škoda 117 éves autósport-hagyományaira épül. Az RS betűkombinációt először 1974-ben vezették be a 180 RS és 200 RS rally versenyautókon, és a 130 RS sikereit követően az egész világon ismertté vált. 2000 óta a különböző Škoda modellsorozatok nagy teljesítményű változatait jelölik vele.
A Škoda Design otthona egy 1890-ben épült villa a Jizera folyó partján, Mladá Boleslav Česana kerületében. A fejlett és szigorúan őrzött Škoda AUTO Műszaki Központ, amely 2008-ban költözött Česanába és 2015-ben újabb modernizáláson ment keresztül. Ebben az idilli környezetben találkozik a futurista technológia és a hagyomány, nagyon különleges légkört teremtve a kreatív munkához. Itt dolgozza ki a Škoda jövőbeli formanyelvét Oliver Stefani vezető tervező 26 országból érkezett 150 beosztottjával együtt. A villa egykoron a textilgyáros Franz Hiller tulajdonában állt. A XIX. században a telken először házi textiltermékeket gyártó üzemek létesültek. A Škoda járműveket gyártó épületek a XX. század közepén épültek meg.
A videón a kamera a Design villához közelít. A villa udvarán ülő tervező ügyes ceruzavonásokkal és a legendás Škoda 130 RS rallyautóból ihletet merítve sportos kompakt autót vázol fel táblagépén pontos, íves vonalakkal és éles kontúrokkal: ez a Škoda VISION RS.