Az autószalonok standjain feltűnő koncepciómodellek többsége jellemzően avantgárd dizájnnal és meglepő részletekkel próbálja elbűvölni közönségét. Nem úgy az Octavia Green E Line, amely sokkal inkább a karosszériája alatt rejtőző technikára helyezi a hangsúlyt. E modellel a közutakon is találkozhatunk, így az Octavia Green E Line jóval több, mint egy tanulmány.
Tíz példány készült belőle, mégpedig alapvetően azzal a céllal, hogy felhasználói tapasztalatokat gyűjtsenek az elektromos hajtásrendszerű autók hétköznapi forgalomban való használatáról, így járulva hozzá a Škoda jövőbeni hibrid és elektromos hajtásrendszerű járműveinek fejlesztéséhez.
Az elektromos energiát korszerű lítiumion-akkumulátor tárolja, amely 26,5 kWh energiatároló képességével a legtöbb agglomerációban lakó, ingázó európai autós számára bőségesen elegendő,mintegy 140 kilométer hatótávot biztosít az Octavia Green E Line számára. Teljes feltöltéséhez a 230 voltos háztartási elektromos hálózatról csupán nyolc óra is elegendő.
Az akkumulátor-csomag 180 cellából áll, tömege mintegy 315 kilogramm. A padlózat hátsó és középső része alatt, illetve részben a csomagtérben kapott helyet, a jármű utastere így nem csökkent, még mindig bőséges helyet kínálva akár öt személy számára is. A csomagtartó nagyrészt megőrizte 490 literes eredeti térfogatát, így az Octavia Green E Line - szemben napjaink elektromos járműveinek többségével - egy igazi családi autó praktikumával és kényelmével szolgál.
Az Octavia Green E Line a nagy népszerűségnek örvendő Škoda Octavia Combi műszaki alapjaira épül, amely modulrendszerű konstrukciójának köszönhetően tökéletesen alkalmasnak bizonyult az akkumulátorok, a szükséges elektronikák és az elektromos motor elhelyezésére. A Green E Line változat fehér gyöngyház fényezéséről és aerodinamikus kialakítású, krómozott könnyűfém keréktárcsáiról kívülről is könnyen felismerhető.
Az autó szíve elektromos motorja, amelynek tartós teljesítménye 82 LE (60 kW), maximális teljesítménye 116 LE (85 kW). A már közvetlenül indulástól rendelkezésre álló 270 newtonméter maximális forgatónyomaték kiváló, 12 másodperc alatti 0 - 100 km/h gyorsulást biztosít, a végsebességet pedig 135 kilométer/órára korlátozza az elektronika.
Az utastérben világos és sötét tónusú elemek intenzív kombinációja teremt friss hangulatot. A műszerfalról a pillanatnyi elektromos teljesítmény, energia-felvétel és rendelkezésre álló hatótáv egyaránt leolvasható. A navigációs képernyőn a pillanatnyi energiaáramlások is megtekinthetők, vagyis hogy éppen az akkumulátor látja-e el az elektromos motort, vagy ellenkezőleg, a generátorüzemre váltó motor termel elektromos áramot, amit az akkumulátorba táplál vissza.