Škoda AUTO – Jelentős 2023-as bevételek igazolják az átalakulás közepette is meggyőző üzleti modellt
A Škoda AUTO Csoport 26,5 milliárd euró rekord-árbevételt produkált 2023-ban (2022: 21,0 milliárd euró; +26,2 százalék). A vállalat a megelőző évhez (2022: 628 millió euró) képest jelentősen, 182,3 százalékkal, 1,8 milliárd euróra növelte működési eredményét, emellett árbevétel-arányos hozama (RoS) is 6,7 százalékra javult (2022: 3 százalék). A Škoda AUTO tavaly 866 800 járművet szállított ki világszerte ügyfeleinek (+18,5 százalék). 81 700 eladott példányával az összes modell közül az Enyaq produkálta a legnagyobb százalékos növekedést (+52,1 százalék), számos európai piacon az egyik legnagyobb darabszámban értékesített BEV-modellként. Belépésével a vietnami és kazah piacra, a cseh autógyártó folytatta nemzetközi jelenlétét bővítő stratégiájának megvalósítását. A Škoda emellett a digitalizáció és a villamosítás szakterületein is határozottan hajtja végre terveit: a vállalat elkötelezett az elkövetkező évekre az elektromos mobilitás területére tervezett, több milliárd eurós beruházásai mellett. E stratégiai befektetések a cég meggyőző pénzügyi teljesítményével párosulva alapvető jelentőségűek a vállalat a gyorsan fejlődő autóiparban biztosított, hosszú távú sikeressége érdekében.
Bővebben...