RS élmény. Tisztán. Elektromosan.
Az Enyaq Coupé RS iV nemcsak formájával egyedi a Škoda modellek között, de összkerékhajtásával és teljesítményével a legerősebb is mind közül. Elég csak egy pillantást vetned rá, hogy a lángra lobbantsa a vezetés iránti szenvedélyed. Könnyed, de mégis dinamikus megjelenését az elegáns kupé formának és a fekete karosszériaelemek kombinációjának köszönheti. Menet közben éppúgy elcsavarja mindenki fejét, mint amikor leparkolsz vele.
A nagyfelszültségű akkumulátorcsomag, amely akár 500** kilométeres hatótávot is biztosíthat számodra, a padlóban kapott helyet. Ez a megoldás az élvezetes kanyarvadászathoz az alacsony súlypontot, a körülöttünk zajló forgalom könnyű áttekintéséhez pedig az emelt üléspozíciót biztosítja. Az Enyaq Coupé RS iV összkerékhajtását és akár 299* lóerős teljesítményét két, az első és a hátsó tengelyen elhelyezett egy-egy villanymotor biztosítja. Persze erről nem is kellene tudnod, hiszen az intelligens hajtásvezérlés mindig a körülményekhez leginkább megfelelőbb módon osztja el a teljesítményt. Az alapfelszereltség része a sportfutómű és a vezetői profil választás, opcionálisan pedig adaptív lengéscsillapítók (DCC) is rendelhetők. Mindez azt jelenti, hogy az Enyaq Coupé RS iV bármilyen vezetési stílushoz alkalmazkodik, és bármilyen úton könnyedén boldogul.
Sportosan kényelmes
Kényelem és sport? Látszólag egymásnak ellentmondó fogalmak, de csak addig, amíg nem ültél egy Enyaq Coupé RS iV-ben. Elöl sportülések kerültek beépítésre integrált fejtámlákkal, remek oldaltartással és ülésfűtéssel. Akár Artisyn szövetkárpitozással (RS LOUNGE), akár perforált bőrrel (RS SUITE) rendeled meg őket, a vezetőülés teljesen elektromos, deréktámasszal és memóriafunkcióval. Opcióként választható mindkét első ülés elektromos mozgatása és a hátsó ülésfűtés is. Mindezek, valamint a lenyűgöző helykínálat és a szériaként kínált hatalmas üveg panorámatető nyújtotta kilátás együttesen fokozzák a sportos kényelmet.
A Škoda modellek egyik erőssége az átlagon felüli belső tér és a praktikus Simply Clever megoldások mindenütt, ahová csak nézel. A vadonatúj Enyaq Coupé RS iV - annak ellenére, hogy nagy hangsúlyt fektet az élvezetes és a szórakoztató vezetésre - megtartja azokat a praktikus funkciókat is, amelyek az Enyaq iV-t a mindennapok tökéletes autójává tették. Vegyük például a csomagteret: az 570 literes befogadóképessége azt jelenti, hogy minden elfér benne, amire egy utazás során szükséged van. Ha lehajtod a hátsó üléseket, akkor máris 1610 literes bővül. És persze ott vannak az olyan részletek, mint a változtatható magasságú csomagtérpadló - amely alatt helyet találsz a töltőkábelek tárolására - és a rögzítő kampókkal ellátott hálórendszer, amelyek még praktikusabbá teszik a csomagtartó használatát. Az alapfelszereltség és a tartozékok kínálata egyszerűen olyan széleskörű, hogy nyugodtan szabadjára engedheted a fantáziádat.
3D Visualizer
A vadonatúj Enyaq Coupé RS iV (bruttó) 82 kWh-s akkumulátorát normál körülmények között javasoljuk, hogy váltóárammal töltsd. Ennek során akár a 11 kW-os töltési teljesítményt is maximálisan kihasználhatod. Persze, ez a töltés lassabb lesz, de kíméletesebb az akkumulátorhoz. Ugyanezen okból javasoljuk, hogy normál napi használat során az akkumulátort legfeljebb 80%-ra töltsd fel. Ha sietsz vagy hosszú útra készülsz, például nyaralni, útközben akár 135 kW-os teljesítményű egyenáramú töltőt is használtsz. Ráadásul, ha megújuló forrásból származó villamos energiát használsz autód töltéséhez, nem csak a helyi kibocsátások csökkentéséhez járulsz hozzá.
ELEKTROMOS KISOKOS
Az elektromos modellek nem csupán technikájukban különböznek a hagyományos társaiktól, de abban is, ahogyan a jellemzőikről beszélünk. Íme néhány fogalom, segítségképpen:
AC - váltakozó áram. Az elektromos autókat kétféle módon tölthetjük. Ha váltakozó árammal - például az otthoni konnektoron keresztül - akkor a töltési idő hosszabb lesz.
DC - egyenáram. Az elektromos autók motorjai általában egyenárammal működnek, és az akkumulátorban is így tárolódik az elektromos energia. Ha gyorsan akarjuk feltölteni akkumulátorunkat, akkor ilyen, utcai egyenáramú gyorstöltőt keressünk.
Kapacitás - ez az érték az autónkba szerelt akkumulátor energiatárolási képességét mutatja meg, ami szoros összefüggésben áll a hatótávolsággal. Tehát minél nagyobb az akkumulátor kapacitása, annál nagyobb az autóval megtehető távolság.
Maximális töltési kapacitás - azt mutatja meg, hogy mi az a maximális töltési teljesítmény, amivel autónk tölteni képes.
Regisztráljon és márkakereskedőnk hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot.
A Škoda Enyaq Coupé RS iV modellek felszereltségtől függő, kombinált elektromosenergia-fogyasztása: 16,7 kWh/100 km, CO₂-kibocsátása: 0 g/km. A megadott értékek a típusjóváhagyás során rögzített, gyári felszereltséggel kerültek megállapításra, és a hirdetés feladásának időpontjában érvényesek. A nevezett értékek nem egyes járművekre vonatkoznak, nem részei a tájékoztatónak, hanem a különböző járműtípusok összehasonlítására szolgálnak, a 715/2007/EK rendelet jelenleg érvényes előírásainak megfelelően. Ezen értékeket egyes többletfelszereltségek, tartozékok, valamint a vezetői szokások és egyéb, nem technikai jellegű tényezők (pl. környezeti feltételek) is befolyásoljak. A képen látható gépkocsi illusztráció.
A rendelkezésre álló maximális elektromos teljesítmény bizonyos esetekben korlátozott lehet. Az egyes vezetési helyzetekben rendelkezésre álló teljesítmény nagysága különböző tényezőktől függ, ilyen például a környezeti hőmérséklet, a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi állapota, illetve a nagyfeszültségű akkumulátor hőmérséklete, degradációja és kora.
*A 299 lóerős (220 kW) maximális elektromos teljesítmény: az UN-GTR.21 szerint meghatározott maximális teljesítmény, amely folyamatosan legfeljebb 30 másodpercig érhető el. Az egyes vezetési helyzetekben rendelkezésre álló teljesítmény különböző tényezőktől függ, például a külső hőmérséklettől, a nagyfeszültségű akkumulátor fizikai korától, valamint hőmérsékletétől, töltöttségi szintjétől és kondicionálási állapotától. A maximális teljesítmény csak akkor érhető el, ha a nagyfeszültségű akkumulátor hőmérséklete 23°C és 50°C között van, és töltöttségi szintje meghaladja a 88%-ot. Ha ezek a paraméterek nem teljesülnek, előfordulhat, hogy a maximális teljesítmény nem áll rendelkezésre. Az akkumulátor hőmérséklete - bizonyos mértékig - közvetve befolyásolható az állóhelyi légkondicionáló funkcióval, a töltöttségi szint pedig a járműben állítható be. Az aktuálisan rendelkezésre álló teljesítmény a jármű vezetési teljesítményképernyőjén látható. A nagyfeszültségű akkumulátor kapacitásának optimális fenntartása érdekében napi használatra 80%-os töltési célértéket javaslunk beállítani (ez például hosszú távú utazások előtt 100%-ra módosítható).
** WLTP szabvány szerint