Szívből örülünk, hogy Ön egy Škoda megvásárlása mellett döntött, és köszönjük bizalmát. Meggyőződésünk, hogy jól választott, és őszintén reméljük, hogy gépkocsijában sok öröme telik majd. Választásának köszönhetően nem csak egy megbízható járműre tett szert, hanem egy olyan nagyszerű szolgáltatási rendszer részesévé is vált, ami garantálja az Ön mobilitását akár az autó teljes élettartalmára.
A gyártó gondoskodásának köszönhetően Önnek többé nem kell aggódnia, ha az autója meghibásodása miatt kénytelen útját megszakítani.
A gépkocsihoz biztosított Škoda Mobilitásgarancia birtokában egy egész sor olyan szolgáltatás igénybevételére jogosult, amelyek segítségével zavartalanul folytathatja útját. Ez a gondoskodás - a leírt feltételek betartása esetén -, korlátlan ideig megilletheti Önt, mint Škoda-tulajdonost.
Az itt megadott általános szolgáltatási feltételekben további részletes információkat talál a Škoda Mobilitásgaranciával kapcsolatban.
Kérjük, figyelmesen olvassa el a Mobilitásgarancia általános szolgáltatási feltételeket, mielőtt a szolgáltatásainkat igénybe venné!
Segélykérés az alábbi telefonszámokon lehetséges a nap 24 órájában az év minden napján:
(+36-80) 204-256 amely belföldről hívható, ingyenes zöld szám (+36-1) 345-1781 külföldről is hívható telefonszám
Mit kell tenni a segélykérés bejelentésekor?
Gépkocsija meghibásodása esetén Önnek és utasainak magas színvonalon nyújt segítséget a Mobilitásgarancia Segélyhívó Központ, ahol idegen nyelveken is beszélő munkatársak várják hívását és kapcsolatot teremtenek a külföldi partnerekkel. A szolgáltatásokra kizárólag akkor jogosult a gépjármű vezetője és utasa, ha az igénybevétel előtt haladéktalanul, de legkésőbb a meghibásodás észlelését követő 24 órán belül kapcsolatot teremt a Mobilitásgarancia Segélyhívó Központtal. Segélykérés esetén a földrajzi helytől függően következő lehetőségek közül választhat:
A Mobilitásgarancia Segélyhívó Központ hívása belföldről A (06-80) 204-256-os vagy a (06-1) 345-1781es telefonszám hívásával Ön igénybe veheti - az adatok azonosítása után - szolgáltatásainkat.
A Mobilitásgarancia Segélyhívó Központ hívása külföldről
Szíveskedjen a magyarországi (36) és a budapesti (1) előhívó-számot tárcsázni a 345-1781-es telefonszám előtt. Amennyiben Ön a telefonhívás költségét számlával igazolni tudja, úgy a Magyar Autóklub központjában utólag megtérítik Önnek. A külföldön történt meghibásodásoknál a Mobilitásgarancia igazolásának legbiztosabb forrása a szervizfüzetben megtalálható szervizigazolások megléte, ezért a gördülékenyebb ügyintézés érdekében javasoljuk, hogy a gépjármű (külföldön és belföldön történő) használata közben, a szervizfüzetet mindig jól elérhető helyen tárolják a gépjárműben.
Mielőtt telefonál, kérjük, gyűjtse össze az alábbi adatokat:
- Alvázszám - Rendszám - Mobilitásgarancia érvényessége - Kedvezményezett neve, címe - Visszahívható telefonszám - Meghibásodás természete - Meghibásodás földrajzi helye - Kilométeróra-állás
Hasznos tanácsok
- Annak érdekében, hogy a segélyhívás után a gépkocsi üzemképességét a lehető leghamarabb biztosítani tudjuk, a segítségnyújtás megérkezéséig szakmai ismeretek hiányában ne kezdjen bele önállóan vagy harmadik fél segítségével a javításba! - Kövesse a gépjármű használati utasításában szereplő ajánlásokat! - Mindig a hivatalos szervizközpontokat válassza a javításhoz! - Dokumentálja a folyamat során felmerült költségeket, és őrizze meg a számlákat!
Értékhatárok A feltüntetett értékhatárok magyar forintban érvényesek, és nem tartalmazzák az általános forgalmi adót. Az igénybe vett szolgáltatás költségének a későbbiekben felsorolt értékhatárt meghaladó része a Kedvezményezettet terheli.
Helyszíni segítségnyújtás A menetkészség helyszíni térítésmentes helyreállítása, amennyiben jogi korlátozás nem áll fenn, és műszakilag lehetséges. A Kedvezményezettet terheli az átvett üzemanyag ára, valamint nem garanciális meghibásodás esetén az alkatrész ára.
Szállítás Ha a jármű a helyszínen nem tehető megfelelően üzemképessé: beszállítás autómentővel vagy vontatás a következő márkaszervizig, akár nehezített mentéssel is. A tisztán elektromos Škoda gépkocsikat a legközelebbi - nagyfeszültségű akkumulátor töltésére alkalmas - töltőoszlophoz vagy haza szállítjuk, amelyik közelebb van.
További szolgáltatások Ha a jármű nem tehető megfelelően üzemképessé a meghibásodás napján, akkor a kedvezményezett a * -gal jelölt szolgáltatásokat - a Mobilitásgarancia Segélyhívó Központtal előre egyeztetve, összességében legfeljebb 150 000Ft értékig veheti igénybe. Nem mindig a csereautó a legjobb megoldás: A csereautó helyett, választhatnak más értékarányos alternatívát, mint busz, vonat, taxi vagy hozom-viszem szolgáltatás, ami a garantált mobilitást fenntarthatja. Ha a szolgáltatás költsége kisebb, mint a kölcsöngépkocsié, csak akkor kerülhet térítésre az összeg. A bérautó igénybevételével azonos időben, -esetnél nem adható a jogosultnak a *-al jelzett szolgáltatások.
Csereautó*
Szállás* Javítás időtartamára, de legfeljebb 5 éjszakára a vezető és utasa részére reggelivel. Csereautó-szolgáltatás ezzel a szolgáltatással nem kombinálható.
Utazás* Továbbutazás vagy hazautazás a járműért repülővel vagy vonattal. A Csereautó szolgáltatás ezzel a szolgáltatással nem kombinálható.
Taxi vagy busz* Csereautó-szolgáltatás ezzel a szolgáltatással nem kombinálható. Egyedi kiegészítő értékhatár: 30 000 Ft. Taxi vagy busz esetén a két határérték közül mindig az adott esetben előforduló alacsonyabb értéket kell figyelembe venni.
*A Jármű visszavezetése A kijavított gépjármű sofőrrel történő visszajuttatása, vagy a visszavezetés költségeinek térítése. Csereautó-szolgáltatás ezzel a szolgáltatással nem kombinálható.
A jármű visszaszállítása külföldről Ha hiba-felvételezés után a várható javítási időszükséglet több, mint 3 munkanap, akkor 20% ügyfél önrésszel, maximum 440 000 Ft értékben.
Alkatrész-utánküldés Hiányzó és a Mobilitásgarancia Segélyhívó Központ által átvett alkatrész kiszállítása a külföldi márkaszervizbe, beleértve a belföldi elvámoltatási és a postaköltségeket is, maximum 150 000 Ft értékig. Kizárólag műszaki hiba esetén igénybe vehető szolgáltatás olyan alkatrészre, ami a jármű üzemképességéhez nélkülözhetetlen. Az alkatrész árát az ügyfélnek kell kifizetnie (kivéve garanciális javítást).
Egyéb költségek Az esettel közvetlen összefüggésben álló, előre nem tervezhető egyéb költségek megfizetése számla ellenében, maximum 10 000 Ft értékben. Jelen füzet Mobilitásgarancia ingyenes szolgál tatásai kizárólag a jogosult(ak) mobilitását biztosítja, a meghibásodott gépjármű kijavításának költségeire, és a javítással kapcsolatos teendők elvégzésére nem vonatkozik. (Mobilitásgarancia ≠ Gépjármű garancia)
* A korlátozásokat és kizárásokat lásd a külön fejezetben.
Kedvezményezett Mindazon személy(ek), aki(k) a Mobilitásgaranciával ellátott járművet jogosultan használják és eleget tesznek bejelentési, valamint igazolási kötelezettségüknek, segítségnyújtásra jogosult(ak) a jelen általános szolgáltatási feltételek szerint.
Szolgáltatók A Škoda márkaszervizek, a Magyar Autóklub és a nemzetközi ARC Transistance S.A. partnerek nyújtanak segítséget a kedvezményezettnek. A mindenkori magyarországi Škoda márkaszervizek elérhetősége a www.skoda.hu oldalon olvasható.
Igazoló dokumentumok A Mobilitásgarancia-szolgáltatás igénybevételére való jogosultság a jármű forgalmi engedélyének és szervizfüzetének (ennek hiányában a mobilitás garancia kötés eredeti számla) bemutatásával igazolható. Ezen dokumentumok hiánya esetén szolgáltatás csak készpénzfizetés ellenében vehető igénybe.
Meghibásodási kategóriák: műszaki meghibásodás, baleset, egyéb esetek
A Mobilitásgarancia-szolgáltatásai műszaki meghibásodás, baleset és egyéb kategóriában megadott esetekre kínálnak segítséget. Műszaki meghibásodásnak minősül a Jármű bármely hirtelen, előre nem látott, Eredeti ®alkatrészei meghibásodásából eredő hibája, beleértve a mechanikai vagy elektromos meghibásodást, amely a Jármű azonnali menetképtelenségét eredményezi, vagy a közlekedés biztonságát veszélyezteti. A közlekedés biztonságát veszélyeztető meghibásodás a fék, szervokormány, első ablaktörlő, biztonsági öv, irányjelző- és féklámpák, világítás, vezetőoldali ülés beállítási meghibásodása, a műszerfali kontroll- lámpák továbbhaladást tiltó piros jelzése - piros és sárga jelzés magyarázatát lásd a fedélzeti irodalomban a "Kezelési tudnivalók, figyelmeztető és ellenőrző lámpák" fejezetben. Közlekedési baleset (például - de nem kizárólag - ütközés, borulás, zuhanás, kiégés, robbanás, villámcsapás stb.), amelynek következtében a Jármű menetképtelenné válik, illetve a Jármű bármely meghibásodása, amelynek következtében a Jármű bezárhatatlanná válik. Egyéb esetek kategóriába kizárólag a felsorolásban szereplő meghibásodási formák tartoznak, mint lemerült akkumulátor, üzemanyaghiány, hibás üzemanyagfajta kiválasztása az üzemanyagkúton (benzin-gázolaj), Adblue félretankolás, kizárás a Járműből, pótkerék, emelő vagy kerékkulcs hiánya, valamint a gumiabroncs-defekt és a kavics beszorulása a fékhez. Az olyan műveletek azonban, mint a karbantartás - akár időszakosan, akár másként -, a Jármű vizsgálata, vagy az előre tervezett szervizlátogatás nem tekintendő meghibásodásnak, továbbá a karbantartáshoz, javításhoz szükséges pótalkatrész hiánya sem kezelhető annak. Mobilitásgarancia-szolgáltatás esetén, ha a meghibásodás: lemerült akkumulátor, akkor az autó beindítása után - az ismételt meghibásodás elkerülése érdekében - az elektromos rendszer ellenőrzése céljából a lehető legrövidebb időn belül (munkanapon maximum 24 óra) az autóval egy márkaszervizbe kell menni. Ha az ügyfél a szervizben nem jelenik meg, akkor a következő lemerült akkumulátor esetet már nem tudjuk az ingyenes Mobilitásgarancia szolgáltatás keretén belül kezelni.
A forgalomba helyezés időpontja A forgalomba helyezés időpontja az a dátum, amelyet a jármű forgalmi engedélyében a forgalomba helyezés napjaként feltüntettek. Ez a meghatározás kizárólag a jármű első forgalomba helyezésére vonatkozik.
A jogosultság érvényességi ideje:
*További információk: "Korlátozások és Kizárások" fejezetben.
**További információk: "Korlátozások és Kizárások" fejezetben.
A Mobilitásgarancia korlátozottan vagy egyáltalán nem érvényes a jelen fejezetben felsorolt esetekben.
Korlátozások:
Kizárások: A szolgáltatások az alábbi esetekben nem vehetők igénybe:
(Ha itt nem találja partnerét, akkor lentebb kérhet szervizidőpontot!)