Vannak olyan automatizálható folyamatok egy utazás során, amelyek nem csak kényelmesebbé, de biztonságosabbá is teszik a vezetést. Ezért a Škoda modellekbe olyan szenzorokat és az azoktól származó adatokat villámgyorsan elemző asszisztens rendszereket építettünk, amelyek például segítenek parkolni, vagy a monoton utak leggyakoribb veszélyeit akadályozzák meg. Ők a te saját asszisztenseid, akikre mindig számíthatsz.
Látogasson el az http://asszisztens.skoda.hu/ honlapra, ahol megmutatjuk, hogyan teheti még kényelmesebbé, és biztonságosabbá az utazást!
A Holttér figyelő rendszer sávváltás esetén segíti a vezetőt azzal, hogy jelzi, ha egy másik jármű halad az autó holtterében. Az autó radarjai folyamatosan felügyelik az autó mögötti és melletti területet, majd a rendszer a környező járművek távolságát és sebességét vizsgálva eldönti, hogy figyelmezteti-e a vezetőt.
Ahelyett, hogy automatikusan kikapcsolná a távolsági fényszórókat, egy "maszk" a fénykéve azon része elé fordul automatikusan, amely elvakítaná a szembejövő forgalmat. Ez azt jelenti, hogy a távolsági fényszórót folyamatosan lehet használni és élvezni a nagy hatótávolságát anélkül, hogy ez a szembejövő forgalmat zavarná.
A Front Assist biztonsági rendszer egy várható ütközés esetén figyelmeztet, s amennyiben az ütközés elkerülhetetlen, aktiválja a vészféket, hogy a baleset minél kisebb következményekkel járjon.
A Lane Assist sávtartó rendszer figyelmezteti, mielőtt figyelmetlenség miatt elhagyná a forgalmi sávot, s a nem szándékos sávváltás ellen aktív kormányzási beavatkozással lép fel. Ám a vezető bármikor felülbírálhatja a segédet.
A közlekedési torlódás asszisztens az adaptív sebességszabályozás rendszerét és a sávtartást segítő rendszert egyesíti. Forgalmi dugó esetén a sávtartást segítő rendszer 60 km/h alatti sebesség esetén segít sávon belül tartani az autót. Ha az adaptív sebességszabályozás is aktív, a kormányzás, gázadás és fékezés automatikusan történik, függetlenül attól, hogy mennyire zsúfolt az út. A vezető kezének azonban mindig a kormánykeréken kell lennie a funkció működéséhez.
Parkólóhelyekről történő kitolatás esetén a hátsó kiállás-asszisztens felismeri az oldalról közeledő járműveket. Ilyenkor hangjelzés figyelmeztet az ütközés veszélyére. Ezenfelül a "kritikus oldal" ahonnan a másik jármű közeledik, először sárgán, majd piros színnel jelenik meg az infotainment képernyőjén. Szükség esetén a fékek automatikusan működésbe lépnek.
A Park Assist megfelelő méretű helyet keres két parkoló autó között, majd szinte automatikusan végrehajtja a manővert. Az autó elektronikája vezérli a kormánykereket, miközben a vezető csak a gáz és fékpedálokat kezeli.
Az adaptív lengéscsillapítás szabályozás (DCC) folyamatosan elemzi és reagál a különböző közlekedési helyzetekre (fékezés, gyorsítás, kanyarodás), s ennek megfelelően módosítja a csillapítási és kormányzási karakterisztikát.
A hűtőrácsban található radart használó Front Assist folyamatosan figyeli az előttünk haladó jármű mögötti távolságot, szükség esetén fékezi és lassítja az autót. A megújult Octavia kibővített Front Assist rendszerének része a prediktív gyalogosvédelem is, amely audiovizuális jellel és enyhe fékezéssel figyelmezteti a sofőrt a veszélyre.